OKTIG rendszer intézményi igénylő felület - BELÉPÉS »
 
 

HÍREK

2020/2021. tanévre szóló érvényesítő matrica kiküldése

2020-08-28

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. augusztus 31-én, hétfőn az Oktatási Hivatal megkezdi a 2020/2021. tanévre használható köznevelési érvényesítő matricák kipostázását, azon intézmények esetében, akik a jogszabályi határidőig beküldték megrendelésüket. A matricák mellé küldött tájékoztató levelet itt olvashatja. A határidő után érkezett rendelések teljesítése szeptember második hetében várható.

A köznevelési érvényesítő matricák átvételét az OKTIG rendszerben kell visszaigazolniuk az intézményeknek, az Átvétel művelet használatával, ezért kérjük, ne küldjenek vissza postai úton, faxon vagy emailben átvételi igazolást, mert azt nem áll módunkban feldolgozni.

 

OKTIG rendszerrel kapcsolatos tudnivalók

2020-07-06

Az Oktatási Hivatal 2020. július 3-án küldött tájékoztató levelét letöltheti honlapunkról.

 

A 2020/2021. tanévi érvényesítő matrica rendelésével kapcsolatos tudnivalók

2020-05-05

Az Oktatási Hivatal 2020. május 5-én küldött tájékoztató levelét letöltheti honlapunkról.

 

OM azonosító változással járó intézményi átalakítással kapcsolatos tudnivalók

2020-04-27

Ezúton szeretnénk kiegészíteni a 2020.04.15. napján kiküldött, OKTIG rendszerrel kapcsolatos tudnivalók tárgyú levelünket, a 2020/2021. tanévre történő beiratkozásokat követő új diákigazolvány-igénylések beküldésével kapcsolatban.

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben az önök intézménye a 2020/2021. tanév megkezdése előtt átalakításban, fenntartóváltásban lesz érintett (amely intézményi OM azonosító változásával jár), akkor ne küldjék be diákigazolvány-igényléseiket az átalakítás előtt. A (NEK adatlap hiánya miatt) visszautasított státuszba kerülő igényléseket Hivatalunk nem tudja áthelyezni az új intézményi OKH kódokra, így azok helyett (érvénytelenítést követően) új diákigazolvány-igényléseket kell beküldeni az átalakítás után. Amennyiben a jogosultaknak az utazási kedvezmények igénybevételéhez igazolásra lenne szükségük, kérjük, hogy részükre technikai igazolást szíveskedjenek kiállítani az OKTIG felületről.

A fenti lépéseket csak OM azonosító változásával járó intézményi átalakítás esetén kell alkalmazni. Amennyiben kizárólag az intézmény neve változik, akkor a diákigazolvány-igénylések beküldhetők a 2020.04.15. napján küldött levélben leírtaknak megfelelően.

Kérjük, hogy amennyiben az önök intézménye a 2020/2021. tanév megkezdését megelőzően átalakításban, fenntartóváltásban lesz érintett, szíveskedjen tájékoztatni Hivatalunkat az igazolvany@oh.gov.hu email címre küldött levélben az OM azonosító és feladatellátási hely kódjának megadásával.

Együttműködésüket köszönjük!

 

OKTIG rendszerrel kapcsolatos tudnivalók

2020-04-15

Az Oktatási Hivatal 2020. április 15-én küldött tájékoztató levelét letöltheti honlapunkról.

 

Frissen lejárt diákigazolvánnyal is igénybe vehetők az utazási kedvezmények

2020-03-26

A kihirdetett veszélyhelyzet miatt a közlekedési szolgáltatók a járványügyi veszélyhelyzet végét követő 15 napig elfogadják a 2019/2020-as tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványokat is és az igazolványokat helyettesítő igazolások elektronikusan kiküldött, majd otthon kinyomtatott másolatát is.

A köznevelési intézményekben bevezetett tantermen kívüli, digitális munkarend értelmében a tanulók nem látogathatják az oktatási intézményeket, és a hallgatók sem mehetnek be a felsőoktatási intézményekbe, emiatt nincs mód a diákigazolvány-igénylések benyújtására és az okmányt helyettesítő, pecséttel és aláírással ellátott, papíralapú igazolások kiadására. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium rendelkezése szerint azok a tanulók és hallgatók, akik még nem kaptak diákigazolványt, a számukra elektronikusan elküldött igazolást kinyomtatva vehetik igénybe az utazási kedvezményeket; a felsőoktatásban tanulók pedig március 31. után is kedvezményesen utazhatnak a 2019/2020-as tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványukkal.

 

Felhívás a köznevelési intézmények digitális munkarendjével kapcsolatban felmerült ideiglenes intézkedésekről

2020-03-16

A köznevelési intézményekben bevezetett digitális munkarend értelmében a diákok nem látogatják az oktatási intézményeket. A fentiekre tekintettel elképzelhető, hogy a diákigazolvány igénylések benyújtása sem tud megtörténni, illetve a tanulók nem tudnak papír alapú, pecséttel, aláírással ellátott igazolásokat kapni.

Az Oktatási Hivatal az alábbi intézkedéseket kérte az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Szolgáltatások Főosztályától

  • a 2019/2020. tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványokat is fogadják el a közlekedési szolgáltatók március 31. napja után (ez az intézkedés a felsőoktatási intézményeket érinti),
  • az eredeti aláírást és pecsétet nem tartalmazó igazolásokat is fogadják el a közlekedési szolgálatók.

Az ITM arról tájékoztatta hivatalunkat, hogy az intézkedéseket elrendelte, így az intézmények bezárásából fakadóan a jogosultak nem szenvednek hátrányt a közlekedési kedvezmények igénybevétele során. Kérjük, hogy amennyiben szükséges, az OKTIG rendszerből a megfelelő adattartalommal előállított igazolásokat a tanulók részére elektronikus úton (szkennelve) szíveskedjenek eljuttatni.