OKTIG rendszer intézményi igénylő felület - BELÉPÉS »
 
 

HÍREK

2020/2021. tanév I. félévére szóló érvényesítő matrica kiküldése

2020-08-28

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. augusztus 31-én, hétfőn az Oktatási Hivatal megkezdi a 2020/2021. tanév I. félévére használható felsőoktatási érvényesítő matricák kipostázását.

A matricák mellé küldött tájékoztató levelet itt olvashatja.

A felsőoktatási érvényesítő matricák átvételét az OKTIG rendszerben kell visszaigazolniuk az intézményeknek, az Átvétel művelet használatával, ezért kérjük, ne küldjenek vissza postai úton, faxon vagy emailben átvételi igazolást, mert azt nem áll módunkban feldolgozni.

 

Veszélyhelyzet utáni intézkedések kiegészítése

2020-07-06

Az Oktatási Hivatal 2020. július 3-án küldött tájékoztató levelét itt töltheti le honlapunkról.

 

Veszélyhelyzet utáni intézkedések

2020-06-18

Az Oktatási Hivatal 2020. június 18-án küldött tájékoztató levelét itt töltheti le honlapunkról.

 

2020/2021/1. féléves felsőoktatási érvényesítő matrica rendelésével kapcsolatos tudnivalók

2020-05-05

Az Oktatási Hivatal 2020. május 5-én küldött tájékoztató levelét letöltheti honlapunkról.

 

Frissen lejárt diákigazolvánnyal is igénybe vehetők az utazási kedvezmények

2020-03-26

A kihirdetett veszélyhelyzet miatt a közlekedési szolgáltatók a járványügyi veszélyhelyzet végét követő 15 napig elfogadják a 2019/2020-as tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványokat is és az igazolványokat helyettesítő igazolások elektronikusan kiküldött, majd otthon kinyomtatott másolatát is.

A köznevelési intézményekben bevezetett tantermen kívüli, digitális munkarend értelmében a tanulók nem látogathatják az oktatási intézményeket, és a hallgatók sem mehetnek be a felsőoktatási intézményekbe, emiatt nincs mód a diákigazolvány-igénylések benyújtására és az okmányt helyettesítő, pecséttel és aláírással ellátott, papíralapú igazolások kiadására. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium rendelkezése szerint azok a tanulók és hallgatók, akik még nem kaptak diákigazolványt, a számukra elektronikusan elküldött igazolást kinyomtatva vehetik igénybe az utazási kedvezményeket; a felsőoktatásban tanulók pedig március 31. után is kedvezményesen utazhatnak a 2019/2020-as tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványukkal.

 

Felhívás a felsőoktatási intézmények bezárásával kapcsolatban felmerült ideiglenes intézkedésekről

2020-03-12

Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontjára tekintettel az Oktatási Hivatal az alábbi intézkedéseket kérte az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Szolgáltatások Főosztályától:

  • a 2019/2020. tanév I. féléves matricájával érvényesített diákigazolványokat fogadják el a közlekedési szolgáltatók március 31. napja után is;
  • az eredeti aláírást és pecsétet nem tartalmazó igazolásokat fogadják el a közlekedési szolgáltatók.

Az ITM arról tájékoztatta hivatalunkat, hogy az intézkedéseket elrendelte, így a felsőoktatási intézmények bezárásából fakadóan a hallgatók nem szenvednek hátrányt a közlekedési kedvezmények igénybevétele során.

 

Felhívás oktatási azonosítószám nélküli diákigazolványok érvényesítésével kapcsolatban

2020-02-03

A 2019. szeptember 5-én a felsőoktatási intézmények részére küldött tájékoztató levélben foglaltaknak megfelelően az alábbiakra hívjuk fel szíves figyelmüket.

A 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 42. § (4) bekezdése szerint:

„Az e rendelet hatálybalépését megelőzően kiadott diákigazolványok az arra való jogosultság megszűnéséig az e rendeletben szabályozott módon érvényesíthetőek. Az e rendelet hatálybalépését megelőzően kiadott olyan diákigazolványok, amelyek oktatási azonosítószámot nem tartalmaznak, az e rendeletben meghatározott módon érvényesíthetők az azokra való jogosultság megszűnéséig, de legkésőbb 2020. március 31. napjáig.”

A jogszabályi rendelkezés célja a régi típusú, oktatási azonosítószámot nem tartalmazó diákigazolványok kivezetése. Azon régi típusú diákigazolványokat, amelyeken nincsen feltüntetve az oktatási azonosítószám, 2020. március 31. napjáig lehet ellátni érvényesítő matricával. Amennyiben a hallgató a diákigazolványára március 31. napja után szeretne érvényesítő matricát kérni, ez a kérés nem teljesíthető. A hallgatónak az okmányirodában NEK adatlapot kell kérnie, és új diákigazolványt kell igényelnie az intézményben, melynek elkészültéig igazolást lehet kiállítani a hallgató részére.

Azok a hallgatók, akik nem érvényesítik régi típusú, oktatási azonosítószám nélküli diákigazolványukat 2020. március 31. napjáig, mindenképpen új igazolványt kell igényelniük. Valójában annak is érdemes, aki érvényesíti, mert a következő féléves (2020/2021. tanév I. félév) matrica már nem tud rákerülni diákigazolványukra, ráadásul ezeknek a kártyáknak egy jó része nem elérhető az OKTIG nyilvántartásában, éppen az oktatási azonosítószám hiánya miatt.

Kérjük, hívják fel az aktív jogviszonnyal rendelkező, végzős hallgatók figyelmét arra, hogy akit érint (azaz régi típusú, kék diákigazolvánnyal rendelkezik, amelyen nem szerepel az oktatási azonosítószám és az utolsó félévét kezdi meg a 2019/2020. tanév II. félévében), az 2020. március 31. napjáig mindenképpen kérje az érvényesítő matricát diákigazolványára.

 

2019/2020. tanév II. félévére szóló érvényesítő matrica kiküldése

2020-01-29

Felhívjuk figyelmüket, hogy 2020. január 30-án, csütörtökön Hivatalunk megkezdi a 2019/2020. tanév II. félévére használható felsőoktatási érvényesítő matricák kipostázását.

A matricák mellé küldött megszemélyesítés nélküli, általános tájékoztató levelet itt olvashatja. Kérjük, segítsék munkánkat azzal, hogy biztosítanak egy illetékes kollegát, aki személyesen át tudja venni a küldeményt a GLS futárszolgálat munkatársaitól.

A felsőoktatási érvényesítő matricák átvételét az OKTIG rendszerben kell visszaigazolniuk az intézményeknek, az Átvétel művelet használatával, ezért kérjük, ne küldjenek vissza postai úton, faxon vagy emailben átvételi igazolást, mert azt nem áll módunkban feldolgozni.